Το παρόν άρθρο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά τον Οκτώβριο το 2006 στο παλαιό analogion net, και γνωστοποιήθηκε σε πλήθος ιεροψαλτών διαδικτυακά, και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Έχει επίσης αναφερθεί από τον κ. Θεοτοκάτο στο Ψαλτολόγιον, εδώ : «Δεν κατηγορώ το Χρύσανθο λοιπόν, απλώς επισημαίνω την πλήρη ομοιότητα των διαστημάτων του με τα αραβικά ως επικρατέστερη θεωρία στην απάντηση "πού βρήκε τους λόγους των διαστημάτων του ο Χρύσανθος". Έχω δει μάλιστα ότι συμφωνεί και ο κ. Παναγιώτης Παπαδημητρίου με την ομοιότητα της κλίμακας εδώ. Και δεν μπορεί να γίνει αλλιώς, αφού τα στοιχεία αυτό λένε.»,

και εδώ : «Και γιατί -λέω εγώ τώρα...- να μην έπαιζαν τους λόγους του Διδύμου 9/8-10/9-16/15, που θα ήταν οπωσδήποτε διαδεδομένοι και είχαν υιοθετηθεί και θεωρητικά; (π.χ. στο σχεδίασμα του Στεφανίδη του 1819 -σύγχρονο δηλ. του Χρυσάνθου, μόλις 3 χρόνια από το Αυτόγραφο του 1816-). Το γιατί βέβαια δεν υιοθετήθηκαν οι λόγοι αυτοί στη θεωρία της βυζαντινής μουσικής, πράγμα για το οποίο απορεί και ο κ. Παπαδημητρίου εδώ (αν και κάτι τέτοιο έγινε στο μέλλον, π.χ. από τον Χατζηαθανασίου)»

Επίσης είναι άξιο προσοχής, η συνέντευξη του μακαριστού Αθανασίου Καραμάνη στον κ. Ιωάννη Δαμαρλάκη (εκπομπή του Creta: Ορθοδοξία, Γένος, Παράδοση, από το 13:42): «Ο δε Νικόλαος Παγανάς, ένας νεώτερος του προηγουμένου αιώνα θεωρητικός....σε τούτο όμως το είχε πιάσει... το μεγαλύτερο λάθος του Χρυσάνθου ήταν λέει η κλίμακα. Απορούμε, διατί δεν ηθέλησε να συμμορφωθεί με την κλίμακα των αρχαίων, δηλ. του Πυθαγόρα; ....»